Брзи воз до Новог Сада у употреби од фебруара следеће године Фото: Твитер/Томислав Момировић
Три брза воза, која ће швајцарска компанија Штадлер испоручити Србији до краја године, биће од фебруара пуштена у комерцијалну употребу на прузи Београд – Нови Сад, најавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
Он је додао да ће грађани брзи воз до Новог Сада за вожњу од 30 минута плаћати око 1.000 динара.
„Два пута дневно ће грађани моћи да путују директно од Београда до Новог Сада и стигну за 30 минута и то ће коштати око 1.000 динара, без много стајања. Неки возови ће се заустављати на више станица и вожња ће бити јефтинија, а трајање око 48 до 52 минута“, рекао је Момировић гостујући на Првој.
ЧИТАЈТЕ ЈОШ: ИНВЕСТИТОР НА ,,ПРОКОПУ” СПРЕМА ГРАДЊУ И НА ПЛАЦУ ПОРЕД СТАНИЦЕ
Министар је рекао да ће Штадлер испоручити Србији први брзи воз до краја октобра, а други и трећи до краја године. То су најбољи возови тог типа који постоје у свету, нагласио је Момировић.
Imali smo priliku da obiđemo unutrašnjost budućih sprskih brzih vozova. Pored modernog izgleda, odličnih performansi, kvalitetnog dizajna, visokog komfora i garantovanog nivoa bezbednosti, ovi vozovi će biti sa adekvatnim pristupom za osobe sa invaliditetom. #MGSI pic.twitter.com/e3swDaFyh0
— Tomislav Momirovic (@TomaMomirovic) June 1, 2021
Он је нагласио да Србија тренутно највише у Европи инвестира у развој железничке инфраструктуре и да ће ти пројекти покренути железницу и у региону.
Момировић је рекао да су му представници Штадлера, када је био у посети тој компанији, рекли да ће Србија постати велико тржиште и да ћемо вероватно морати да купимо у наредних пет до осам година више од 100 композиција возова.
БОНУС ВИДЕО: КАКО ИЗГЛЕДА ГРАДЊА БРЗЕ ПРУГЕ У ЗЕМУНУ
„Једна композиција кошта око 25 милиона евра, али ако то подиже економију земље и враћа новац, онда је релативно да ли је то скупо“, навео је министар.
Момировић очекује да ће пруга Ниш – Зајечар бити отворена за саобаћај крајем јуна, пошто је максимално убрзао радове. Истакао је да је току највећи инвестициони талас у историји Србије и да се тренутно експроприше више од 20.000 катастарских парцела.
ПРЕПОРУКА ЗА ЧИТАЊЕ: НОВА АУТОБУСКА СТАНИЦА ИПАК НЕЋЕ ОВЕ ГОДИНЕ. ЗАКОЧИЛА ДОЗВОЛА
„У наредних пет година у 80 одсто земље ћемо изградити такву комуналну инфраструктуру и постројења за пречишћавање отпадних вода, да ће људи моћи да пију воду из својих река. То су еколошки пројекти“, нагласио је Момировић.
Напоменуо је да су еколошки пројекти апсолутни приортет ове владе и да је и брза пруга пре деловала као бајка, као и ауто-пут од Беогада до Чачка, градња метроа и други пројекти који су постали стварност.
Додао је да ће у развој саобаћајне инфраструктуре бити уложено 23 милијарде евра, што је скоро 50 одсто српског БДП-а.